CNV teleurgesteld in onderhandelingen CAO contactcenters

CNV teleurgesteld in onderhandelingen CAO contactcenters
  • 10 december 2021
  • Redactie

Vakbond CNV reageert teleurgesteld op het feit dat de onderhandelingen over een nieuwe CAO niets hebben opgeleverd. De oude CAO loopt op 1 januari 2022 af, maar omdat er geen nieuwe CAO is afgesloten blijven de oude arbeidsvoorwaarden van kracht.

Werkgevers willen in januari verder praten. Eerst willen ze intern overleggen en de plannen van een nieuwe regering afwachten. In een bericht stelt CNV : ‘Voor jullie (medewerkers contactcentra – red.) betekent dat niets extra’s en de oude cao blijft onderdeel van jullie arbeidsvoorwaarden en spelregels. Voor Teamleiders en nieuwe mensen is er helemaal geen cao. Dat betekent dat werkgevers als je na 1 januari in dienst treedt zelfs kunnen zakken met het uurloon.’

CNV roept medewerkers op een petitie te tekenen voor een betere CAO. Ook wil de bond de regering oproepen om het minimumloon fors te verhogen, niet met 1,41% zoals ze nu gepland staat per 1 januari maar met 10 of 15% volgend jaar.

comments powered by Disqus