Tinka neemt klantenservice volledig in eigen beheer
Tinka, de aanbieder van verantwoord uitgesteld betalen, neemt de klantenservice volledig in eigen beheer. Dat betekent dat alle callcenter activiteiten niet langer extern, maar inhouse bij Tinka worden uitgevoerd.
Volgens Tinka past deze beweging bij de recente verzelfstandiging van Tinka en de wens om klanten van alle Nederlandse retailers de beste service te bieden. Tot voor kort werd een deel van de financiële vragen van klanten behandeld door de klantenservice van Wehkamp via hun externe facilitair callcenter. Nu Tinka voor alle retailers in Nederland beschikbaar is, is het, volgens Tinka, langer gewenst om dit via Wehkamp te doen.
Robert L’Herminez, Head of Consumer Experience bij Tinka: ‘Door de callcenteractiviteiten in huis te halen, handelen we de hele keten van de klantbeleving zelf af. Met de Tinka tone of voice die onze klanten herkennen. Daarmee laten we de verantwoordelijkheid zien die we hoog in het vaandel hebben staan. Daarnaast is het een stuk efficiënter om alle vragen van klanten, en met name ook de financiële vragen, zelf op te pakken. Door chats en gesprekken verder te analyseren, verkrijgen we nog meer inzicht in hoe we klanten het beste van dienst kunnen zijn.’