Skills for life met het KSF Branchecertificaat
In heel Nederland blijft de vraag naar personeel in klantcontact groot. Daarom werkt een aantal opleiders met gemeenten samen om een deel van de vacatures in te vullen. Ze leiden werkzoekenden op om te gaan werken in klantcontact. Met het KSF Branchecertificaat A op zak, starten deze talenten een nieuwe loopbaan.
Ons lid VANAD Engage is een van de opleiders. Het bedrijf werkt samen met Stroomopwaarts, een werkleerbedrijf in Schiedam, dat ook mensen uit Maassluis en Vlaardingen opleidt.
“Functies in klantcontact zijn niet gebonden aan sectoren. Hierdoor zijn er veel mogelijkheden voor onze cliënten,” vertelt Martijn Bulte, unitmanager Werk bij Stroomopwaarts. Het branchecertificaat A van de KSF is breed opgezet, geschikt voor alle soorten contactcenters; inbound en outbound, inhouse en facilitair.
“Met onze interne leertrajecten begeleiden wij collega’s in hun vak, met een grote focus op het werken vanuit échte verbinding (met de klant, met een collega en met jezelf). Daarmee geven we onze collega’s ‘skills for life’ mee. Door de samenwerking met Stroomopwaarts, laten wij de kracht van verbinding nog veel verder reiken”, aldus Sharon Braam, chief human resources officer bij VANAD Engage.
Op meerdere plekken in het land worden werkzoekenden begeleid naar een nieuwe loopbaan in klantcontact. In Groningen doet Overstag dat en ook daar sluiten ze de opleiding af met het KSF Branchecertificaat A. “Contactcenters hebben veel belangstelling voor de talenten die we opleiden. Vaak worden ze al tijdens de opleiding geworven voor een baan. Ze moeten dan wel eerst het branchecertificaat behalen,” ziet Inge Prenger, eigenaar van Overstag, “dat garandeert de kwaliteit.”
Meer weten over het certificeren van medewerkers? Klik hier
Dit artikel verschijnt op initiatief van KSF