Adwise helpt retailer Ochama met Nederlandse expansie
De volledig gerobotiseerde winkel Ochama, een nieuwe formule van retailgigant JD.com, kiest fullservice digital agency Adwise als partner voor haar Nederlandse expansie. Ochama heeft ondertussen in Nederland twee winkels geopend.
De nieuwe retailformule van JD.com waarmee het voet aan de grond wil krijgen in Nederland is Ochama. Ochama heeft een compleet assortiment, in combinatie van pick-up shops en een mobiele app en webshop en wil zo de nieuwe standaard neerzetten voor omnichannel one-stop shops. Members plaatsen hun bestelling online en kunnen die op een voor hen geschikt moment oppikken in één van de pick-up shops, of thuis laten bezorgen. De orders worden verzameld met behulp van robots en grijparmen. Het distributiecentrum in Berkel en Rodenrijs kan 15.000 bestellingen per dag verwerken. Als je voor 11.00 uur bestelt is het mogelijk dezelfde dag na 15.00 uur al je bestelling op te halen. Ook hier komt nauwelijks een mens aan te pas: je scant je QR-code bij de pick-up winkel en je ontvangt je bestelling via een lopende band.
Achter de schermen werken Adwise en JD.com al bijna een jaar samen om de Nederlandse toetreding voor te bereiden. Het fullservice digital agency hielp de e-retailer met strategie en messaging en heeft de ambities vertaald naar een integrale performance-strategie. Daarnaast is op verschillende onderdelen ondersteuning geboden met research en zijn er specifiek Nederlandse insights gedeeld.