Een klantervaring als nooit tevoren
Fashion store Omoda neemt House of Fred en het bijbehorende boutique hotel Cozy Pillow in Utrecht over. Vanaf begin april draagt de multibrand boutique de naam House of Fred by Omoda. Volgens Omoda maakt 'deze stap het bedrijfsverhaal compleet.'
“Het concept van een inspirerende, toegankelijke fashion boutique is dé inspiratiebron voor ons merk. Daarin kan zo’n boutique niet ontbreken. Samen met het hotel biedt het ons de mogelijkheid om klanten een ervaring te geven als nooit tevoren”, vertelt Jan Baan, CEO van Omoda.
Inspireren
Sinds het najaar van 2021 heeft Omoda naast schoenen, tassen en accessoires ook kleding in de collectie. Tot op heden was de unieke kledingcollectie alleen online te shoppen. “Maar dan wel met het gevoel, de persoonlijke service en de outfitinspiratie zoals bij die boutique in je favoriete winkelstraat”, legt Jan uit. “Omoda combineert de boutique-ervaring als het gaat om hoe we collecties samenstellen en hoe we de klant betrekken en inspireren - met de gemakken van een ervaren onlineshop, zoals snelle levering en gratis verzending.” Omoda is begonnen als toegankelijke en stijlvolle schoenenwinkel waarin de klant centraal staat. Die vormde de basis voor het online Omoda. “We maken de cirkel rond door nu, óók met kleding, de winkelstraat te verrijken”, stelt Jan.
Experience
Het zou afdoen aan de huidige shopervaring om de bijna dertig Omoda-schoenenwinkels om te toveren tot filialen waarin ook kleding de volwaardige aandacht en ruimte krijgt die het verdient. Jan licht toe: "De toevoeging van de fashion boutique is een strategische keuze. Het is een fantastische bewijsvoering van wie we willen zijn, online én offline. De boutique en het hotel samen bieden de mogelijkheid om klanten de volledige Omoda-experience te bieden.” Op deze voet zal wellicht verdere uitbreiding volgen. Omoda staat open voor soortgelijke matches, waarin de fashion store de eigen kracht en identiteit als uitgangspunt neemt.
Shopbeleving
House of Fred by Omoda met erboven het boutique hotel Cozy Pillow is pal naast de Omoda-winkel aan de Steenweg in Utrecht gevestigd. Frederiek Waninge, de oprichtster van deze ‘fashion meets hotel’-ervaring: “Omoda is een betrouwbaar familiebedrijf en ontzettend sterk in de gepersonaliseerde shopbeleving. Ik heb er het volste vertrouwen in dat de winkel en het hotel in goede handen zijn. Omoda zal ze met veel liefde voor fashion én persoonlijke aandacht voor de klanten nog verder brengen.” Jan vult aan: “Wij gaan het concept de komende maanden met veel enthousiasme verfijnen en eigen maken.”
- klantervaring
- klantgericht
- customer service
- customer experience
- CX
- digitalisering
- customer journey
- dienstverlening
- klantbeleving