GreyOrange lanceert retail-app Gstore
GreyOrange heeft de mobiele app Gstore ontwikkeld om retailers te helpen de CX van online- en fysieke winkels makkelijker te koppelen. Gstore zorgt voor gepersonaliseerde winkelervaringen van klanten én in-store voorraadbeheer om online bestellingen te kunnen verwerken.
In twee weken kan Gstore worden geïmplementeerd. De opstartkosten zijn beperkt. De app verbetert de nauwkeurigheid van de in-store voorraadlocatie en -aantallen en optimaliseert het functioneren van winkels in omnichannel fulfilmentnetwerken.
Volgens GreyOrange is een hogere verkoop conversie mogelijk omdat retailers vaker same-day en next-day delivery kunnen aanbieden. Dit doen zij door voorraad uit hun fysieke winkel te gebruiken voor de verwerking van online bestellingen. Door bestellingen af te laten halen in de winkel of te verzenden vanuit een andere vestiging dichterbij de consument zijn de verzend- en transportkosten aanzienlijk lager. In de winkel kan de retailer de omloopsnelheid van de voorraad verhogen en kortingen en voorraadtekorten voorkomen door realtime inzicht in de voorraad, winkelverkeerspatronen, bestsellers, trending artikelen of dreigende tekorten. Daarnaast kan een winkelmedewerker gStore raadplegen voor de locatie van artikelen en wordt hij digitaal ondersteund bij stylingadvies aan klanten.