Stocard sluit zich aan bij merkidentiteit Klarna
Stocard sluit zich aan bij de merkidentiteit van Klarna. De leverancier van mobiele portemonnees krijgt een geheel nieuwe ‘look and feel’.
Stocard krijgt toegang tot meer dan 47 miljoen actieve consumenten in 45 markten, waarbij Klarna's bekroonde "Smoooth" merkidentiteit op alle contactpunten wordt overgenomen. De rebranding vormt de basis voor nieuwe productsynergieën tussen Klarna en Stocard.
De rebranding markeert de volgende stap in de integratie van Stocard in het Klarna-ecosysteem na de overname door Klarna in juli 2021.
David Handlos, Domain Lead en oprichter van Stocard zegt hierover: ‘We delen allebei dezelfde obsessie voor klanten en onze nieuwe look en feel geeft op voortreffelijke wijze uitdrukking aan deze gezamenlijke missie. Met zijn high-touch ontwerptaal en boeiende fotografie, verbetert Stocards nieuwe Klarna-fied branding zowel onze gebruikerservaring als ons helpt om nieuwe doelgroepen beter aan te trekken. Onze gebruikers en retailers kunnen uitkijken naar nieuwe functies die binnenkort op hun pad komen als we gebruik maken van Klarna’s middelen.’
David Fock, Chief Product Officer van Klarna: ‘Bij Klarna willen we consumenten helpen om tijd en geld te besparen elke keer dat ze betalen, of dat nu online of in de winkel is. Door de consument centraal te stellen in elke interactie, heeft Klarna het script omgedraaid over hoe een bank zou moeten handelen. Met de rebranding van Stocard brengen we de 'Smoooth'-ervaring nu naar de consumenten en retailers van Stocard over de hele wereld. De overname van Stocard stelt ons ook in staat om de diepgaande intelligentie die is verpakt in de betalings- en marketingtechnologie van Stocard in de Klarna-app te integreren.’