Klarna verhoogt online CX met klantenkaart
Klarna lanceert een nieuwe functie voor klantenkaarten in de Klarna app, waarmee gebruikers al hun fysieke loyaliteitskaarten als digitale versies kunnen opslaan en gebruiken. Fysieke kaarten zijn daardoor niet meer nodig tijdens het winkelen.
De nieuwe functie komt, na de overname van Stocard, zo’n jaar geleden en is gelanceerd in achttien landen, waaronder Nederland. De functie ondersteunt volgens het bedrijf meer dan 8.000 loyaliteitsprogramma’s wereldwijd.
Beloning mislopen
Loyaliteitsprogramma's zijn erg populair onder consumenten. Volgens eerdere Klarna-studies hebben meer dan 90% van bedrijven een loyaliteitsprogramma met een klantenkaart. Het blijkt dat bestaande klanten die deelneemt met een klantenkaart, 67% meer spendeert dan nieuwe klanten. Echter, tegenwoordig vereisen de meeste loyaliteitsprogramma's dat consumenten een fysieke kaart bij zich dragen, wat consumenten onhandig vinden. In een ander Klarna-onderzoek kwam uit dat meer dan een derde (34%) van de ondervraagde consumenten zich in het verleden niet ingeschreven voor een loyaliteitsprogramma, omdat ze geen aanvullende kaart bij zich wilden dragen. Bovendien heeft meer dan de helft (52%) van de Nederlandse consumenten niet al hun loyaliteitskaarten bij zich als ze gaan winkelen, wat betekent dat ze regelmatig beloningen mislopen als ze zonder hun kaart gaan shoppen.Dat probleem is hiermee dus opgelost.
David Fock, Chief Product Officer bij Klarna: 'Bij Klarna willen we consumenten de beste winkelervaring bieden, of dat nu online is of in de winkelstraat. Na de lancering van onze revolutionaire nieuwe tool Virtual Shopping, duikt Klarna nu dieper in de fysieke retail en helpt consumenten overal waar ze winkelen tijd en geld te besparen. Door gebruikers uit te rusten met een digitale ruimte waar ze gemakkelijk hun klantenkaarten kunnen ophalen, tillen we de fysieke winkelervaring naar een nieuw niveau van gemak en flexibiliteit.'