Fonq en Reliving gaan samenwerking aan
Fonq lanceert deze maand een samenwerking met online marktplaats Reliving voor vintage en tweedehands meubels. De twee webshops in Home & Living slaan de handen inéén om een duurzamer aanbod neer te zetten.
Fonq heeft de ambitie om een duurzamer aanbod op een eenvoudige en leuke manier naar de consument te brengen. Zo kan de consument kiezen gaan filteren op duurzamere producten. Samen met Reliving komt er een volgende stap naar een duurzamere collectie. De samenwerking zal in eerste instantie inhouden dat het vintage aanbod van Reliving te vinden is op het Fonq-platform. Daarnaast enthousiasmeren beide partijen de consument om hun gebruikte producten op Reliving aan te bieden, zodat het een tweede kans krijgt.
Later zal de samenwerking uitgebreid worden zodat ook de Buitenkansjes van Fonq (producten die retour zijn gekomen en een tweede kans verdienen) te vinden zijn op het platform van Reliving.
Ananda van Doorn, CEO van Reliving: ‘Jaarlijks worden er in Europa alleen al meer dan 60 miljoen meubelstukken weggegooid terwijl het meeste nog (her)gebruikt kan worden. Wij geloven dat we met de juiste partnerships de positieve impact op de interieurbranche niet alleen kunnen vergroten, maar ook versnellen.’
Jeremiah Albinus, CEO van fonQ: ‘Reliving heeft een sterk netwerk opgebouwd van vintage dealers en heeft dit omgezet naar een online propositie. Door de koppeling te maken met ons platform, waarmee we veel interieur-georiënteerde consumenten bereiken, kunnen we vintage meubelen voor iedereen makkelijk toegankelijk maken. En dat maakt deze samenwerking een ijzersterke combinatie’.
Foto: Jeremiah Albinus (links) en oprichtster van Reliving Ananda van Doorn (rechts)