Yakult neemt consumenten mee op interactieve ontdekkingsreis
Yakult Nederland neemt consumenten mee op de Yakult Interactive Experience, een virtuele ontdekkingsreis die consumenten meeneemt in de wereld van de Japanse zuiveldrank met probiotica. De experience is beschikbaar vanaf 23 augustus.
Bezoekers van de experience leren meer over een gezonde spijsvertering, de invloed die dit heeft op je immuunsysteem en de geschiedenis van Yakult. De tocht gaat onder andere naar de Europese fabriek in Almere, een bezoekje aan het lab van dr. Shirota (de Japanse oprichter van Yakult). Ook maken verschillende interactieve spelementen onderdeel van de tour.
Vóór de coronacrisis bezochten jaarlijks zo’n 15.000 consumenten de fabriek in Almere. Daar wordt uitleg gegeven over de lange geschiedenis van het bedrijf en kan men met eigen ogen zien hoe de zuiveldrank gemaakt wordt, van de fermentatie tot aan het afvullen van de flesjes en het transport naar de winkels.
Marlies Voorneman, Marketing Manager bij Yakult Nederland: ‘We willen mensen op elk moment van de dag de kans geven om meer te weten te komen over de indrukwekkende werking van de darmflora. In de Experience zitten allemaal verrassende elementen verstopt, waarmee we nieuwe bezoekers zich laten verwonderen over de wereld van Yakult en inspireren om meer te weten te komen over de Japanse leefstijl. Tegelijkertijd willen we een stukje educatie bieden over de 20 miljard levende bacteriën die ieder flesje Yakult bevat en de redenen waarom microben passen in een gezonde leefstijl.” De Experience laat zien dat er nog steeds veel te ontdekken valt en zet bezoekers aan om verder op ontdekkingsreis te gaan.’
Maeckers en Blue Billywig zijn verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de experience. Selina Hehakaja, interactive producer bij Blue Billywig: ‘Als video platform zijn we onwijs blij met de samenwerking met Yakult omdat ze goed begrijpen hoe je de kracht van video optimaal kan benutten. Een ervaring aanbieden die consumenten tegelijkertijd boeit en onderwijst kan een uitdaging zijn, maar met deze nieuwe experience zijn we daar samen ontzettend goed in geslaagd. De combinatie van interactieve video en gamefication zorgt ervoor dat je als kijker betrokken en geboeid bent en blijft. We kijken uit naar de resultaten!’
De Yakult Interactive Experience wordt de komende 12 maanden ondersteund door een drietal campagnes op social media: ‘Duik in de wereld van Yakult’, ‘Beleef de wereld van Yakult’ en ‘Ontdek de wereld van Yakult’. Op termijn wordt gekeken naar een verbreding van het platform en on-pack communicatie.