Uniforme oplossing voor nieuwe en traditionele betaalmethoden
Pegasystems heeft een update toegevoegd aan hun Smart Dispute for Issuers-applicatie. Deze app voor aankoopgeschillen en fraudeclaims beschikt nu over nieuwe workflows om het groeiende aantal niet-creditcard gerelateerde claims op te lossen.
De markt is volop in beweging en wordt opgeschud door technologische nieuwkomers. Tegelijkertijd groeit het aantal fraudegevallen. Volgens het recente World Payments rapport van Capgemini is tegen 2025 meer dan 25% van de betalingsmix non-traditioneel. Het is daarom voor banken efficiënter als zij met één enkele oplossing geschillen kunnen beheren en afhandelen voor elk type transactie. Zo kunnen zij beter inspelen op veranderingen en vereenvoudigt hun claimsbeheer.
Banken hebben behoefte aan flexibiliteit voor operationele schaalbaarheid. Ze moeten aan de regels blijven voldoen en tegelijkertijd hun customer experience verbeteren. Het niet eigen kunnen maken van nieuwe betalingsmethoden betekent voor banken meer handmatige processen. Met als gevolg: geen efficiënte backoffice, hogere kosten en overtreding van compliance-eisen.
De Pega-app verwerkt out-of-the-box geschillenregels van American Express, Visa en Mastercard, evenals nieuwe betaalmethoden. Een van de verbeteringen is de Payment Exceptions Recovery-workflow. Deze kan in een paar weken worden geconfigureerd om de intake, verwerking en uiteindelijke oplossing te automatiseren voor andere nieuwe betaalmethoden.
De app regelt betalingsgeschillen en uitzonderingsprocessen in alle kanalen. Retailbanken en creditcardmaatschappijen kunnen daardoor hun procedures voor consumentengeschillen en fraudeclaims sterk vereenvoudigen. Dit resulteert in meer efficiëntie, hogere klanttevredenheid en betere compliance.
'Met deze nieuwe release en de nieuwe workflow kunnen klanten ook uitzonderingen afhandelen voor de nieuwste betaalmethoden met dezelfde vertrouwde oplossing als bij traditionele betalingen', stelt Steve Morgan van Pegasystems. 'Banken en financiële instellingen navigeren hierdoor niet alleen heel makkelijk door het veranderende betalingslandschap, ze blijven ook topservice leveren en houden zo het vertrouwen en loyaliteit van hun klanten.'