Internationale bekroning digitale procesautomatisering klantcontact
CIO Applications Europe heeft de methodiek van Pegamento voor klantcontact uitgeroepen tot internationaal voorbeeldproject voor digitale procesautomatisering.
De Europese jury van CIO’s is onder de indruk van de in-house ontwikkelde projectmethodiek die procesautomatisering versnelt en vergemakkelijkt en foutmarges minimaliseert. Hierbij komen onder andere interactiepsychologie, data-analyse, kunstmatige intelligentie en robotisering samen.
De actuele waarde hiervan bleek tijdens de coronapandemie toen een project voor het digitaal meten van de pasmaat van consumenten tot een dramatische reductie leidde van het aantal retourzendingen bij de overbelaste logistieke centra van een online-retailer. De combinatie van technologie en methodieken bewijst zich met name ook bij voor burgers en consumenten wezenlijke interacties zoals in het contact met overheidsinstanties en financieel dienstverleners.
Menselijke vaardigheden
De award is toegekend wegens de veelzijdigheid aan implementaties van automatiseringprocessen, waarbij de focus ligt op het ondersteunen van de medewerkers bij het uitvoeren van alledaagse werkzaamheden. Met als doel om zakelijke (digitale) transformaties tot stand te brengen en zo een efficiënte en positieve klantervaring te creëren.
Niet technologie, maar menselijke vaardigheden zijn immers het grootste struikelblok bij de invoering en het functioneren van intelligente systemen voor klantcontact. Het puur-Nederlandse Pegamento bevindt zich met de award de award ‘Top 10 Digital Proces Automation Solutions providers’, in het gezelschap van enkele van de grootste multinationale tech-dienstverleners.