Zendesk identificeert sentiment en intentie klanten
Zendesk introduceert een functionaliteit die sentiment en intentie klanten identificeert dankzij machine learning. De AI-toepassing helpt klanten beter van dienst te zijn zonder een lange kostbare implementatie.
Zendesk kondigt twee nieuwe AI-oplossingen aan die bedrijven helpen verzoeken aan de klantenservice automatisch te beoordelen en op grote schaal toegang te krijgen tot waardevolle data: Intelligent Triage en Smart Assist. Dankzij deze oplossingen kunnen bedrijven snel de intentie en het sentiment van serviceverzoeken begrijpen dankzij accountspecifieke, datagedreven modellen die zijn aangepast voor individuele gebruiksscenario's en voor snellere oplossingen zorgen.
Intelligent Triage en Smart Assist zijn de volgende stap in de visie om toegankelijke klantenservice (CX) AI te creëren voor bedrijven. De technologie maakt gebruik van eigen branche-expertise en inzichten uit biljoenen datapunten van klanten en past een verticale lens toe. Dit creëert modellen die op maat zijn gemaakt voor elk bedrijf en die de intentie, het taalgebruik en het sentiment van elke klantinteractie kunnen identificeren. Intelligent Triage- en Smart Assist-technologie is in eerste instantie gericht op use cases in de detailhandel/e-commerce.
‘Met deze technologie leveren we AI-tools die in minder dan een minuut kunnen worden opgezet om de bedrijfsvoering te stroomlijnen, zonder dat er speciale ontwikkelaars of een dure implementatie nodig zijn’, zegt Adrian McDermott, Chief Technology Officer bij Zendesk. ‘Onze aanpak is ontworpen om de klantenserviceteams te ontlasten met getrainde machine learning-tools die meer doen, sneller werken en giswerk verminderen. Deze modellen zijn direct klaar voor gebruik en blijven in de loop van de tijd leren. Ze worden aangepast aan de activiteiten van elk bedrijf door continu feedback te verwerken.’