H&M en Snapchat werken aan bijzondere klantexperience
Snap Inc, het moederbedrijf van de populaire app Snapchat, geeft door middel van hun Camera Kit de H&M de mogelijkheid de klant een Augmented Reality ervaring te bieden via de app.
De exclusieve experiences zijn ontworpen door H&M in samenwerking met het Institute of Digital Fashion, een in Londen gevestigde digitaal atelier en denktank. De digitale mode is voor iedereen via de H&M app en Snapchat beschikbaar.
Brooke DeWitt, Product Strategy and Marketing Manager bij Snapchat: 'Augmented Reality stimuleert zelfexpressie en creativiteit, zeker onder jongeren. De innovatieve AR-creaties die het Institute of Digital Fashion en H&M ontwierpen, zijn een interessante en toegankelijke manier om de H&M-community bij het merk te betrekken en te laten experimenteren met de wereld van digitale mode.'
Voor de Augmented Reality ervaring in de H&M app, maakt het bedrijf gebruik van Snaps Camera Kit. Dankzij de cross platform software development kit is het mogelijk voor andere bedrijven om de cameratechnologie en Lenzen van Snap in hun eigen mobiele en web platforms te integreren. Naast H&M maken onder andere Samsung en Puma ook gebruik van Snaps Camera Kit.
De meeste Snapchatters gebruiken AR iedere dag. Sinds januari 2021 hebben meer dan 250 miljoen Snapchatters meer dan 5 miljard keer gebruik gemaakt van AR Shopping Lenzen. Wereldwijd bereikt Snapchat meer dan 75% van de 13-34 jarigen in meer dan 20 landen en heeft het meer dan 363 miljoen dagelijks actieve gebruikers. In Nederland bereikt Snapchat meer dan 4,5 miljoen gebruikers, met een bereik van 90% in de leeftijd 13-24 en 70% in de leeftijd 18-34.