Klantervaring verbeteren via populairste berichtenapps

Klantervaring verbeteren via populairste berichtenapps
  • 7 februari 2023
  • Kel Koenen

Dankzij de integratie van Freshworks CRM en CX met WhatsApp, Instagram Messaging en Facebook Messenger op het Freshworks Neo platform kunnen medewerkers van de klantenservice nu op grote schaal geavanceerde, gepersonaliseerde berichten sturen.

Freshworks kondigt aan dat bedrijven over de hele wereld hun klantenbinding hebben verhoogd door de conversational AI bots van Freshworks te gebruiken om de communicatie met klanten via WhatsApp, Instagram Messaging en Facebook Messenger te automatiseren. Voor meer dan twee miljard dagelijks actieve WhatsApp-gebruikers, bijna twee miljard dagelijkse Facebook-gebruikers en meer dan twee miljard maandelijkse Instagram-gebruikers vergemakkelijkt Meta 's werelds populairste messagingkanalen.

De integraties van Meta Business Messaging met de CX- en CRM-producten van Freshworks maken de interactie met klanten en prospects voor support-, sales- en marketingteams makkelijker. Met de AI-bots van Freshworks kunnen bedrijven messaging journeys voor elk kanaal op maat maken en automatiseren, workflows voor meerdere kanalen of talen configureren en bots efficiënt trainen met NLP-leermogelijkheden. 'Messaging is de manier waarop mensen en bedrijven willen communiceren en zaken gedaan willen krijgen. Organisaties van klein tot groot omarmen deze verschuiving en vinden nieuwe mogelijkheden om hun klantcontacten te verbeteren, support te leveren en sales te stimuleren', zegt Kyle Jenke van Meta. 'We zijn erg tevreden over de samenwerking om WhatsApp voor meer bedrijven in te zetten en op die manier de hele customer journey op ons platform beter te managen.'

Uit onderzoek van Forrester blijkt dat 68% van de consumenten bij een aankoop de voorkeur geven aan een bedrijf met wie ze op een gemakkelijke manier kunnen communiceren. Daarom bieden bedrijven als The Giving Movement hoogwaardige klantbetrokkenheid via de WhatsApp- en Instagram-integraties van Freshworks. Het duurzame modemerk beantwoordt niet alleen vragen, maar communiceert vooral proactief en dat is wat hun internationale klanten waarderen. 'Wij zijn een purpose-driven merk en geloven in een klantgerichte aanpak. Met de oplossing van Freshworks kunnen wij met onze klanten communiceren via het kanaal van hun keuze. Met de omnichannel-functie kunnen we vragen van klanten uit meerdere kanalen in één overzicht behandelen en zo onze visie via onze klantencommunity uitdragen', verduidelijkt Nick Fisher van The Giving Movement.

'De samenwerking met Meta geeft een duidelijke meerwaarde aan onze producten. Freshchat en Freshmarketer integreren naadloos met de belangrijkste messagingplatforms van Meta, zoals WhatsApp, Instagram Messaging en Facebook Messenger. Dit leidt tot een betere klantervaring vanwege de makkelijke manier van communiceren', concludeert Prakash Ramamurthy van Freshworks.

comments powered by Disqus