Freshworks breidt AI-strategie uit met nieuwste GPT-tool
Freshworks introduceert vandaag nieuwe op GPT-gebaseerde conversatieverbeteringen voor de ingebouwde AI-assistent Freddy.
Met OpenAI's ChatGPT en onderliggende large language models kunnen klantgerichte professionals zo sneller, slimmer en effectiever werken. Customer service agents reageren hiermee bijvoorbeeld snel en op de juiste toon op klantvragen, marketeers schrijven in een oogwenk converterende teksten en salesmedewerkers schrijven sterke e-mails die van prospects klanten maken.
'We hebben de afgelopen vijf jaar behoorlijk geïnvesteerd in onze AI-strategie om de agent productivity en customer experience te verbeteren. De nieuwste Freddy-updates met de nieuwste large language models van GPT maken klantinteracties nog beter', aldus Prakash Ramamurthy, Chief Product Officer bij Freshworks. "Met meer dialoog en minder klikken veranderen we fundamenteel de manier waarop onze klanten met ons aanbod omgaan.'
ChatGPT maakt rappe ontwikkelingen door en alle partijen ontwikkelen tools gelinkt aan OpenAI's, zo ook Freshworks Wij spraken als CustomerFirst ook over ChatGPT als kennisbank met Martijn Simons, General Manager van Freshworks Benelux en Nordics:
Kun je ChatGPT gebruiken als kennisbank?
Nee, een bedrijf zal veel bedrijfseigen informatie hebben die training vereist naast ChatGPT om te worden gebruikt in klantgesprekken. We kunnen de onderliggende technologie gebruiken om chatbots aan te sturen die kunnen leren van bestaande informatie in een kennisbank.
Wat is het grote verschil tussen een kennisbank en ChatGPT?
Zoals hierboven, hebben kennisbanken meestal bedrijfseigen informatie, terwijl ChatGPT een implementatie is van OpenAI's technologie die leert van openbare informatie.
Heeft ChatGPT voordelen ten opzichte van een "traditionele" kennisbank?
De onderliggende technologie kan worden gebruikt om een traditionele kennisbank zowel te creëren als te consumeren. Op deze manier kan het helpen om de productiviteit van klantgerichte agents te verhogen en de efficiëntie van chatbots te verbeteren.
Heeft ChatGPT nadelen ten opzichte van een 'traditionele' kennisbank?
Zonder vangrails kan ChatGPT ‘hallucineren’, d.w.z. dingen verzinnen die als waarheid kunnen worden aangenomen, maar dat niet zijn. Volledige training onder toezicht is vereist voordat het bruikbaar is.
Kan ChatGPT bij ontwikkeling een gevaar vormen voor de traditionele makers van kennisbanken? Of kunnen zij er iets van leren?
Het kan helpen bij het verhogen van de productiviteit door fragmenten uit te breiden tot volledige paragrafen, dus het is het beste te gebruiken als een ‘assistent onder toezicht’ in plaats van het zelfstandig te laten functioneren. Op die manier is er geen bedreiging voor traditionele kennismakers, vooral in het bedrijfsleven, maar eerder een productiviteitsbooster voor hen.