Nieuw loyaliteitsprogramma Kruidvat
Er is één ding dat nóg beter is dan korting krijgen: gratis producten. Daarom beloont Kruidvat met een vernieuwd loyaliteitsprogramma haar meest trouwe klanten - leden van de Kruidvat Club - met heel veel gratis.
Zo krijgt iedereen met een kaart van de Kruidvat Club exclusieve extra’s: gratis producten, welkomstcadeaus, club- en winacties. Op maandag 20 maart start de campagne ‘We lóóóve gratis’ waarmee de vernieuwde propositie van het loyaliteitsprogramma onder de aandacht wordt gebracht. Kruidvat heeft hart voor haar trouwe klanten en dat wordt gesymboliseerd door het kersverse gezicht van de campagne: het geanimeerde karakter ‘Koko’. Een vriendelijk en aaibaar hartje dat bol staat van de klantenliefde.
Maar, zo blijkt in de nieuwe commercial, als iemand de Kruidvat kaart niet scant, wordt ‘Koko’ op zijn zachtst gezegd HARTstochtelijk. ‘Koko’ doet er alles aan om klanten te wijzen op de gratis extra’s die ze laten liggen en op alle andere voordelen van het loyaliteitsprogramma. ‘Koko’ speelt niet alleen de hoofdrol op tv, maar ook in de folder, online en in de winkel.
'Wij hebben bewust gekozen voor een extra communicatielaag naast ons merkconcept met Lies. Door ‘Koko’ krijgt ons loyaliteitsprogramma écht een eigen gezicht,' vertelt Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience van Kruidvat. De drogisterijketen voorziet klanten elke dag van de beste deals en de laagste prijzen en wil met deze vernieuwde aanpak de propositie van de Kruidvat Club meer emotionele lading geven. 'Wij waarderen onze trouwe klanten en dat laten we met deze campagne zien', verduidelijkt Smith. 'In ons loyaliteitsprogramma ligt de nadruk op alle gratis extra's. Iedereen kan bij ons terecht voor de beste deal en het grootste voordeel, maar klanten met een kaart genieten daarbovenop nog meer. Bij Kruidvat krijg je altijd meer dan je verwacht.'
- klantervaring
- Kruidvat
- loyaliteitsprogramma
- customer experience
- CX
- customer journey
- klantbeleving
- klantloyaliteit