MessageBird en Insocial willen feedback klantgerichter maken
MessageBird en Insocial slaan de handen ineen zodat klanten van beide bedrijven waardevolle feedback van klanten kunnen verzamelen, op de kanalen waar zij zich bevinden; social messaging apps.
Acht van de tien meest gedownloade apps zijn social messaging apps en apps met een messaging functie, zoals Facebook Messenger, Instagram en WhatsApp. Dit maakt het duidelijk waar de consument zich bevindt. 61% van de consumenten geeft dan ook aan dat zij het liefste chatten met bedrijven, in plaats van het traditionele belletje of mailtje naar de klantenservice. 75% daarvan is zelfs van mening dat dit resulteert in een hechtere relatie met het bedrijf. Een omnichannel communicatiestrategie is voor bedrijven anno 2023 onmisbaar, aldus de twee spelers.
Zo is het openingspercentage van WhatsApp maar liefst 98%, ten opzichte van de 21% bij e-mailcampagnes. De shift in kanalen om de klant te bereiken, geldt logischerwijs ook voor het verzamelen van feedback. Om bedrijven in staat te stellen om zo succesvol mogelijk de waardevolle inzichten uit klantfeedback te verkrijgen en de tevredenheid te optimaliseren, starten MessageBird en Insocial een samenwerking.
'We zien dagelijks nog veel respons op e-mail feedback, maar tegelijkertijd weten we ook dat mensen - en zeker de jongere generaties - op den duur zullen stoppen met het klikken op linkjes om vragen van bedrijven te beantwoorden. De samenwerking tussen MessageBird en Insocial maakt het mogelijk om op een gemakkelijke wijze feedback te geven; in de dialoog zelf en op het kanaal waar de klantinteractie toch al plaatsvindt', aldus Sjors Luiten, co-CEO van Insocial.