Nespresso kiest nieuw concept klantbeleving
Nespresso opende deze week een gloednieuwe flagship boutique aan de Van Baerlestraat in Amsterdam, waarin koffie als beleving en kunstvorm centraal staat. Ontworpen om bezoekers te inspireren door blends van koffie en kunst zelf te laten ervaren, omgeven door duurzaam design.
Dit nieuwe flagship concept laat offline en online retail samenkomen en biedt een aanvulling op bestaande winkelformules. Met een oppervlakte van 120m2 is dit tevens de grootste Nespresso boutique van Nederland. Nespresso boutiques spelen een rol als het gaat om merkverbinding en dit nieuwe concept is redelijk uniek in de koffiemarkt en wordt de komende vijf jaar wereldwijd geïntroduceerd. De boutique is meer dan een winkel voor productverkoop, het is een plek om het merk op persoonlijke wijze te beleven. Geen klant is hetzelfde en winkelvoorkeuren liggen ver uiteen. Nespresso biedt daarom een persoonlijke ervaring met als doel om iedereen zich welkom en verbonden te laten voelen met het merk.
'Met de opening van deze flagship boutique laten we op geheel nieuwe en inspirerende wijze zien hoe ver onze passie en innovatie gaat voor duurzame kwaliteitskoffie', vertelt Herman Rooswinkel van Nespresso Nederland. 'We spelen daarbij in op de samenkomende online en offline winkelbehoeften waarbij wij een merkbeleving aanbieden naast het gemak van online bestellen. Koffieliefhebbers kunnen hier de wereld van Nespresso ontdekken, van live recyclen tot het personaliseren van producten, in een ruimte waar proeven centraal staat.'
In Nespresso’s nieuwe flagship boutique zijn verschillende innovaties te vinden. Hoogtepunt is de Experience Bar, waar het voor het eerst mogelijk is om te experimenteren met Nespresso koffiesoorten, koffierecepten en de verschillende zetmethoden. Kom tot rust in de lounge en geniet van je eigen gemaakte creatie. De locatie is met zorg uitgekozen om koffie, kunst en design in het artistieke hart van Amsterdam bij elkaar te brengen in de nabijheid van wereldberoemde musea.