De klantvriendelijkste bedrijven van Nederland

De klantvriendelijkste bedrijven van Nederland
  • 7 april 2023
  • Kel Koenen

Wie zijn de klantvriendelijkste bedrijven van Nederland? De bekendmaking is op 11 mei aanstaande en zojuist werden de nominaties bekend in de verschillende branches.

Klantvriendelijkheid begint bij de medewerker. Maar hoe blijft een bedrijf klantvriendelijk in de huidige krappe arbeidsmarkt? Wat is de juiste mix van technologie en talent? Tijdens de bekendmaking wordt ook de succesformule voor prijswinnende klantvriendelijkheid: HX=EX+CX nader toegelicht. Waarmee kan je als bedrijf het verschil maken?

Genomineerd voor het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland

  • Automotive: Audi, BMW, Mercedes, Suzuki, Toyota
  • Bank: ASN Bank, ICS, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank
  • Energie: Energiedirect.nl, ENGIE, Essent, Greenchoice, Vattenfall
  • Goede doel: CliniClowns, Diabetesfonds, Dierenbescherming, KiKa, Stichting ALS
  • Leisure: Diergaarde Blijdorp, Efteling, Madurodam, Van der Valk, Walibi World
  • Openbaar vervoer: Arriva, Connexxion, HTM, Keolis, Qbuzz
  • Retail: bol.com, Holland & Barrett, Rituals, Welkoop, zooplus
  • Supermarkt: Albert Heijn, Jan Linders, Makro, Picnic, Poiesz
  • Telecom: Ben, Simpel, Simyo, T-Mobile, Vodafone
  • Verzekeraar: DELA, DSW Zorgverzekeraar, Menzis, Univé, ZLM

Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland is het grootste en langstlopende onafhankelijke onderzoek naar klantvriendelijkheid. Geen juryverkiezing, geen publieksstemmen, maar een continu objectief onderzoek naar de ervaring van echte klanten. Jaarlijks halen we ruim 50.000 beoordelingen op voor bedrijven in 10 branches.

comments powered by Disqus