Nieuwe campagne Gamma wil klant 'empoweren'

Nieuwe campagne Gamma wil klant 'empoweren'
  • 11 april 2023
  • Redactie

Doe-het-zelf keten Gamma lanceert in samenwerking met bureau Wunderman Thompson Benelux een nieuwe reeks campagnes. Het startschot van deze campagnes wordt gegeven met een commercial over de tuin als begraafplaats van Blub, de goudvis van het gezin en lievelingshuisdier van de dochter.

De commercial moet laten dat iedereen met behulp van Gamma handiger is en meer kan dan gedacht. ‘Onze campagne draait allemaal om het inspireren van onze klanten met de juiste tools, begeleiding en inspiratie om hun eigen doe-het-zelf projecten aan te pakken, ongeacht de grootte of de reden’, zegt Laurens Miedema, verantwoordelijk voor Marketing en Communicatie bij Gamma. ‘We willen laten zien dat er achter elke deur een klus zit en dat Gamma je in staat stelt om deze zelf tot een goed einde te brengen. Dit verhaal over een vader en zijn dochters huisdier laat zien hoe Gamma mensen kan helpen hun kluswensen werkelijkheid te maken.’

De strategische en creatieve samenwerking tussen Gamma en Wunderman Thompson zorgde voor een aanscherping van de positionering die het merk in staat stelt meer emotionele verhalen te vertellen over klussen die zich letterlijk achter elke deur bevinden. ‘Wij zijn heel trots en blij met de samenwerking tussen GAMMA en Wunderman Thompson’ zegt Floris Van de Weg, Business Unit Director voor Amsterdam. ‘Dankzij nauwe samenwerking en een goede relatie zorgen we voor kwalitatieve output, zowel op strategisch als creatief niveau.’

Na deze eerste commercial volgt er een reeks verschillende verhalen, lang en kort, die allemaal bijdragen aan het ‘Ik kan het’ merkidee. Elk verhaal legt de nadruk op een andere klus waarmee Gamma zijn klanten wil empoweren om hun doe-het-zelfprojecten uit te voeren. Dit jaar volgen nog meer campagnes die dit idee verder gaan neerzetten.

 

 

comments powered by Disqus