CCMA viert vijfde lustrum
Tijdens OpenVaren 2023 op 22 juni aanstaande viert de Customer Contact Management Association (CCMA) haar 25-jarig bestaan. Het bestuur is dankbaar voor de betrokkenheid van meer dan duizend professionals uit de klantcontactbranche bij de vereniging.
De CCMA werd in juni 1998 opgericht door Jules Odekerken, Hugo Kramer en Jan van der Weijden met als doel om kennis en ervaringen te delen binnen het vakgebied van callcenters, destijds een gloednieuwe branche. Sindsdien is de CCMA uitgegroeid tot een toonaangevende organisatie op het gebied van klantcontact.
'We hebben onze leden geholpen om hun klantenservice te verbeteren en hen in staat gesteld om betere relaties op te bouwen met hun klanten', zegt Sandra van Maarseveen, voorzitter CCMA. 'Dit doen we door het delen van kennis en eerlijke ervaringen tijdens onze events en in onze community. Daarnaast geven we onze professionals en medewerkers de waardering die ze verdienen in het vak, met onder meer de Manager of the Year verkiezing en de Nationale Klantcontact Week.'
Vanwege het jubileum blikt CustomerFirst in het volgende nummer terug én vooruit met bestuursleden Melanie Stemerdink, Sandra van Maarseveen en Bart van de Sande over de vereniging, het vak én de mensen in klantcontact. ‘De uitwisseling van kennis en ervaring maakt je samen sterker.’