Dr. Oetker krijgt klant beter in beeld met Salesforce
Dr. Oetker gebruikt Salesforce om de internationale marketingstrategie van het bedrijf te verbeteren. De transformatie helpt het bedrijf om antwoorden te vinden op de uitdaging van de Fast Moving Consumer.
Dr. Oetker implementeert een datagestuurde internationale marketinghub. Deze hub stelt teams in meer dan 40 markten in staat om in realtime een 360-graden beeld van elke klant te krijgen, waardoor de personalisatie en efficiëntie van de marketingactiviteiten van het bedrijf worden verhoogd en de kosten worden verlaagd.
'Met Salesforce implementeren we nieuwe structuren om de digitale transformatie van onze wereldwijde marketing sneller en efficiënter te laten verlopen. Ons doel is een directere interactie met onze consumenten. Marketing Cloud geeft ons een 360-graden beeld van onze klanten, waardoor we beter begrijpen wat zij wensen en verwachten van onze merken. We leggen nu de basis om de efficiëntie, relevantie en impact van onze marketingactiviteiten voortdurend te vergroten. Salesforce, met zijn technologie, expertise en waarden die we gemeen hebben, zoals innovatie en duurzaamheid, is hiervoor de juiste partner', aldus Claudia Willvonseder, lid van de Raad van Bestuur en Chief Marketing Officer van Dr. Oetker.
'We zijn verheugd dat een bedrijf als Dr. Oetker met ons samenwerkt om zijn marketingactiviteiten te transformeren', aldus Stephanie Lohmann, Senior VP Corporate Marketing, Salesforce EMEA. 'Met Salesforce krijgt Dr. Oetker een 360-graden beeld van zijn klanten - in realtime - en leert het zijn klanten nog beter kennen. Door klanten over de hele wereld gerichte berichtgeving en ervaringen op maat te bieden, zal dit de effectiviteit van de communicatieactiviteiten van de groep transformeren en langdurige klantentrouw opbouwen.'