ING gaat voor emotionele connectie met consument
ING heeft een nieuwe campagne gelanceerd. Doel is de emotionele band met de klant opnieuw aan te halen en te verstevigen.
De campagne benadrukt dat mensen zelf het beste weten wat de juiste keuzes zijn en wat het beste past in elke fase van hun leven. Dat wordt creatief vertaald naar ‘Doen wat goed voelt. Laat dat maar aan jou over’. De campagne trapt af met een commercial waarin de echte verhalen van mensen centraal staan, begeleid door een nieuwe versie van het lied ‘This is my life’, gearrangeerd en gezongen door Davina Michelle.
Yolanda van Die - directeur Brand & Experiences, Marketing en Communicatie bij ING Nederland zegt hierover: 'Van oudsher hebben mensen een sterke emotionele band met het merk ING. Via deze campagne willen we dat gevoel nieuw leven inblazen. Er bankieren 8 miljoen mensen bij ING, wij zijn een bank van iedereen: van bijstandsouder tot voetbalmiljonair, van eenmanszaak tot multinational. Iedereen wil zijn leven leiden op zijn manier. Wij geloven dat mensen zelf het beste weten wat goed voor hen is. Met slimme tools en advies wordt je financiële huishouding eenvoudiger, sneller en overzichtelijker – en daarmee ook bestendiger en duurzamer. Het stelt je in staat om goed geïnformeerd een stap vooruit te zetten. Wij kiezen in onze positionering voor de freedom mindset: jij maakt je keuzes zelf. Dat past ons, en zeker ook bij de tijdsgeest.'
Beeld: Campagnevideo