Autonomous Enterprise dichterbij door AI en automatisering
Pegasystems kondigde een nieuwe versie aan van het Pega Infinity softwareplatform. De nieuwe features zorgen voor snelle low-code ontwikkeling, optimalisatie van bestaande processen en naadloze gebruikerservaringen voor klanten én medewerkers.
Dit alles brengt organisaties een stap dichterbij de ‘Autonomous Enterprise’, met als gevolg dat zij sneller innoveren, de productiviteit verhogen en klantervaringen personaliseren terwijl ze kosten verlagen en handmatige taken verminderen. Pega kondigde onlangs al GenAI aan: een reeks van twintig generative AI-gestuurde mogelijkheden binnen Pega Infinity 23 die het platform nog makkelijker, sneller en krachtiger in gebruik maken. Dankzij de plug-and-play-architectuur kan een organisatie snel en eenvoudig AI-prompts ontwikkelen en generatieve AI-functies in haar workflows integreren. Ook kan men makkelijk switchen tussen verschillende taalmodellen.
Infinity 23 bevat ook updates van Pega Customer Service voor een grotere klantbetrokkenheid met betere personalisatie, meer snelheid en transparantie. Daarnaast bevat het een optimalisering van klantenservice en de ervaringen van customer service medewerkers. Enkele highlights:
- Integratie met elk willekeurig ontwerpsysteem, waardoor organisaties flexibeler zijn om bestaande technologie in combinatie met Pega Customer Service te gebruiken. Dit maakt customer journeys binnen en tussen verschillende applicaties meer consistent.
- Componenten voor productiviteit van agents. Gebruikers werken efficiënter en verkorten de onboardingtijd van nieuwe agents dankzij nieuwe functies. Daarnaast worden klantinteracties automatisch samengevat en het handmatig maken van aantekeningen en inspanningen van agents tot een minimum beperkt. Dit bespaart klantenservice-afdelingen tijd én geld.
- Met nieuwe connectoren zijn taken beter te prioriteren en te beheren; customer service medewerkers kunnen vanuit elke Pega-applicatie werkzaamheden bekijken en uitvoeren.
‘Veel organisaties willen maximale productiviteit en fantastische klantervaringen neerzetten en veel technologische oplossingen beloven dit ook. Toch gebruiken ze AI en procesautomatisering nog steeds niet op een dusdanige manier dat ze die belofte kunnen waarmaken’, stelt Kerim Akgonul, Chief Product Officer bij Pega. ‘Infinity 23 biedt oplossingen om organisaties te helpen een bepaald niveau van zelfoptimalisatie te bereiken.’