DDMA whitepaper voor een privacy-first wereld
Enige tijd ziet het marketinglandschap een verschuiving richting een méér ‘privacy-first’ wereld. Deze verschuiving heeft grote impact en vereist als organisatie een aanpassing van klantcontactstrategie.
Om organisaties hierbij te ondersteunen, publiceert de branchevereniging voor marketing en data DDMA MarTech in een privacy-first wereld met een overzicht van alle technologieën voor deze nieuwe realiteit.
De verschuiving naar een samenleving die meer is gericht op privacy wordt gestimuleerd vanuit verschillende hoeken. Zo hebben een aantal browsers en besturingssystemen het gebruik van third-party cookies en andere tracking-technieken geblokkeerd (of hebben aangekondigd dat in de toekomst te gaan doen). Ook zijn er (Europese) wetswijzigingen aangekondigd die het compliant gebruik van cookies juridisch moeilijk maken. Daarnaast hebben we te maken met een consument die steeds bewuster en steeds meer eist van organisaties met wie ze hun gegevens delen.
Compliant
In dit whitepaper zoomt DDMA in op nieuwe technologieën van grote tech-partijen als Google, Apple en Meta, maar ook van lokale spelers als DPG Media. Zijn dit de oplossingen die we nodig hebben? En zo ja, hoe richten we deze compliant in? Vanuit technisch en vooral juridisch perspectief werpen we een blik op de nieuwe alternatieven voor third-party cookies. Hiermee biedt DDMA concrete handvatten om te beoordelen of én hoe je deze oplossingen zou kunnen inpassen in jouw organisatie.