Verint lanceert bot voor bescherming gevoelige klantgegevens
Verint lanceerde eind vorige week de Personal Identifiable Information (PII) Redaction Bot. Deze bot helpt organisaties bij het automatiseren van compliance, het verminderen van risico's en het beschermen van gevoelige klantgegevens.
Gezien de toenemende gegevensbeschermingswetten wereldwijd, waarschuwt David Singer, de wereldwijde vicepresident go-to-market strategie van Verint, dat merken zich moeten houden aan deze wetten om reputatieschade en wantrouwen van klanten te voorkomen.
Overtredingen kunnen leiden tot hoge boetes. De PII Redaction Bot maakt deel uit van Verint's brede scala aan bots op het Verint Open CCaaS Platform. Deze bot identificeert en verwijdert automatisch PII in interactiegegevens, waardoor menselijke fouten worden geminimaliseerd, die vaak voorkomen bij handmatige processen.
Het platform biedt tevens verschillende methoden voor gegevensbescherming, waarbij de hoogste niveaus van gegevensbeveiliging en naleving voor klanten worden gewaarborgd.