Colruyt een van eerste klanten op gezamenlijk CX platform
Genesys en Salesforce hebben de eerste lichting klanten op hun gezamenlijke Customer Experience (CX) platform aangesloten zoals de Europese retailgigant Colruyt Group. De CX Cloud van beide bedrijven is eind vorig jaar gelanceerd en nu overal beschikbaar.
Het platform, dat Genesys's expertise in contactcenters en management van medewerkersbetrokkenheid integreert met de Service Cloud van Salesforce, biedt ondernemingen toegang tot geavanceerde CCaaS-oplossingen. Dit stelt hen in staat om nieuwe gegevens in het Salesforce-ecosysteem te integreren, waardoor niet alleen de inzet van AI in klantenervaring wordt ondersteund, maar ook een verbinding tussen service, verkoop en marketing wordt gefaciliteerd.
Naast de lancering van de CX Cloud kondigde Genesys ook indrukwekkende bedrijfsresultaten aan voor het fiscale jaar 2024. Met een omzetstijging van meer dan tien procent op jaarbasis, vormde de Genesys Cloud CCaaS de grootste bijdrage, met een abonnementsomzetgroei van 45 procent, wat neerkomt op 1,2 miljard dollar over het hele jaar.
Genesys deelde ook successen zoals de migratie van 950 klanten van hun legacy platform Engage naar de Genesys Cloud, een toename in het gebruik van digitale en spraakgestuurde bots op het platform én de lancering van 400 nieuwe functies. Deze ontwikkelingen onderstrepen de leidende positie van Genesys in het aanbieden van geavanceerde CCaaS-oplossingen.
'Onze visie dat iedere klant- en werknemersinteractie gepersonaliseerd en voortdurend geoptimaliseerd moet zijn, vindt duidelijk weerklank in de sector', verklaart ceo Tony Bates. 'Onze groei is daarvoor hét bewijs en klanten verwachten dat wij ze verder naar de toekomst leiden.'