Nieuwe samenwerking voor klantcontact Volvo
Volvo Cars heeft een nieuwe stap gezet in het verbeteren van de klantbeleving. TDCX, leverancier van digitale CX-oplossingen, gaat voor de autofabrikant in Europa klantenservicediensten leveren via telefoon, e-mail en sociale media.
De samenwerking is gericht een meer gepersonaliseerde en efficiënte service aan klanten in verschillende Europese markten en in meer dan zeven talen. Recent onderzoek toonde aan dat minder dan één op tien Europeanen vindt dat automerken een goede digitale ervaring bieden en bijna de helft van de klanten overweegt van automerk te veranderen na een negatieve ervaring.
Dat benadrukt de groeiende prioriteit van autofabrikanten aan klantbeleving geven. Volvo Cars, bekend om zijn toewijding aan duurzaamheid, veiligheid en het ondersteunen van de levensstijl van zijn klanten, ziet deze samenwerking als een cruciaal onderdeel om de algehele CX te verbeteren.
'Het bieden van een goede klantbeleving speelt een sleutelrol in het bereiken van on doel om klanten te laten genieten van het bezit van een Volvo', vertelt Niclas Medin, Hoofd Outsourcing Volvo Cars.
TDCX heeft klantbelevingsteams opgezet in Roemenië en Turkije, die dienen als hub voor het bedienen van klanten in Europa. Deze locaties zijn specifiek gekozen vanwege hun talentenpools en expertise op het gebied van customer experience. Bovendien plant TDCX de implementatie van digitale hulpmiddelen als AI om de klantenservicespecialisten te ondersteunen en de interactietijd te verkorten.