‘Digital first’ sleutelwoord voor betere klantervaring Decathlon
Decathlon lanceert een nieuwe klantreis die zich richt op innovatie, duurzaamheid en een verbeterde klantervaring.
Onder het motto 'Move People Through the Wonders of Sport' zet Decathlon zich in om sport voor iedereen toegankelijk te maken, ondersteund door een ambitieuze wereldwijde strategie.
Deze strategie omvat een nieuwe merkidentiteit met het 'orbit' logo, dat beweging, ambitie, en circulariteit symboliseert. Dit staat centraal in Decathlon's inzet voor duurzaamheid, met als doel 'Net Zero' te bereiken tegen 2050 door aanzienlijke vermindering van CO2-uitstoot en het bevorderen van circulariteit in de hele supply chain.
Klanten kunnen een naadloze winkelervaring verwachten, zowel online als in de fysieke winkels. Decathlon heeft geïnvesteerd in een digitale transformatie, waaronder een herziening van de e-commerce website en het gebruik van geavanceerde AI voor voorraadbeheer.
De introductie van een 3D Shopping App en de renovatie van meer dan 1.700 winkels wereldwijd, inclusief de Decathlon Amsterdam Arena, zijn onderdeel van deze vernieuwing. Deze winkels bieden een intuïtieve navigatie, verbeterde productzichtbaarheid, en een aangename sfeer die de fysieke en digitale ervaringen van klanten verbindt.