Nieuwe functies voor AI cabinebemanning Qatar Airways
Qatar Airways presenteert Sama 2.0, de nieuwe generatie virtuele cabinebemanning. Deze assistent kan in realtime reizigersvragen beantwoorden over de luchtvaartmaatschappij, bestemmingen, tips geven en meer.
De nationale luchtvaartmaatschappij is een nieuwe weg ingeslagen met de lancering van haar holografische cabinebemanning. Qatar Airways is 's werelds eerste luchtvaartmaatschappij die de door AI aangedreven digitale cabinebemanning heeft ontwikkeld om passagiers te helpen bij op maat gemaakte reiservaringen. Sama, wat 'lucht' betekent in het Arabisch, kan dankzij AI conversatie blijven leren en zich op den duur ontwikkelen om reacties te verbeteren door passagiersinteracties.
Sama is ontwikkeld door Qatar Airways in samenwerking met UneeQ. Deze samenwerking maakt gebruik van het platform van UneeQ om de digitale reiservaring te verbeteren via het digitale platform en app van Qatar Airways.
'Sama 2.0 vertegenwoordigt onze zoektocht naar innovatie en belichaamt de waarden van Qatar Airways van uitzonderlijke service en gastvrijheid', vertelt Babar Rahman, vice president marketing van Qatar Airways. 'Dit is een monumentaal punt in het leiden van de succesvolle synergie tussen technologie en menselijke verbinding, niet alleen voor Qatar Airways, maar ook voor de industrie in het algemeen. We bevestigen hiermee onze toewijding om voorop te lopen en samen te werken met innovatie-experts om baanbrekende producten en diensten te creëren voor onze klanten.'