Vloeiende gesprekken met klantenservicebot door GPT-4o
AI-startup Watermelon heeft GPT-4o geimplementeerd in hun chatbots. Met deze update verbetert het taalbegrip en worden de reacties van klantenservice chatbots beter afgestemd op de context van het gesprek.
De nieuwe versie van ChatGPT werd eerder deze week aangekondigd door OpenAI. De veranderingen die doorgevoerd worden in klantenservice chatbots:
- Versnellen de reactiesnelheid van de chatbots
- Verbeteren de redeneer- en rekenvaardigheden
- Chatbots houden meer rekening met de context van het gesprek, hierdoor worden eerder gemaakte fouten flink verminderd.
Alexander Wijninga, mede-oprichter van Watermelon: 'We zagen de update van OpenAI en waren ons gelijk bewust van de enorme impact van dit nieuwe model. Daarom wilden we dit zo snel mogelijk in onze eigen chatbots verwerken.' De nieuwe update heeft ook effect op het instellen van een chatbot. GPT-4o luistert beter naar instructies en de gegeven input. De chatbot kan hierdoor sneller en met minder moeite gebouwd worden.
Watermelon is een Utrechtse AI-startup, opgericht door Alexander Wijninga (29) en Charl Haas (30). Watermelon maakt chatbot-managementsoftware voor bedrijven, waardoor die een kunstmatig intelligente chatbot kunnen maken zonder zelf te programmeren. Bedrijven kunnen zo de werkdruk verminderen en veel tijdswinst boeken.
Op dit moment biedt Watermelon chatbots aan voor diensten als WhatsApp, Facebook chat en Instagram. Later wil Watermelon daar meer kanalen aan toevoegen, zoals Microsoft Teams en Slack voor interne bedrijfscommunicatie.
Het bedrijf won al verschillende prijzen, zoals de 'Beste jonge ondernemers van Nederland' en 'Beste startup van Nederland'. Ook werd Watermelon tweede in de Beste Startup van Europa op SaaStock in Dublin.