Voyado lanceert AI-functionaliteit ‘Bonnie’
Customer experience platform Voyado heeft ‘Bonnie’ gelanceerd, een AI-functionaliteit om de mogelijkheden op het gehele platform te verbeteren. Bonnie is getraind met miljarden transacties, interacties en branchegegevens.
Onder meer America Today, Dille & Kamille, Joolz en Love Stories maken gebruik van Voyado's platform. De nieuwe ontwikkeling versterkt de samenwerking tussen Voyado en retailers en e-commerce bedrijven, door de online klantervaring te optimaliseren met verbeterde aanbevelingen en zoekfuncties. Het multichannel platform kan hyperpersonaliseren, wat uiteindelijk de klantloyaliteit bevordert.
Bonnie maakt gebruik van voorspellende modellen, die historische gegevens analyseren om toekomstige stappen te voorspellen en generatieve modellen, die nieuwe gegevens zoals teksten en afbeeldingen produceren. Hierdoor kan de AI van Voyado activiteiten en campagnes voorstellen op basis van bedrijfsdoelstellingen en relevante inhoud creëren.
‘We gebruiken AI al enige tijd en kunnen verschillende modellen inzetten om diverse problemen op te lossen. De uitdaging voor onze klanten is de enorme hoeveelheid data, de beperkte tijd en het snel veranderende consumentengedrag. Bonnie maakt het mogelijk om voorop te blijven lopen en in te spelen op klantintenties’, zegt Felix Kruth, chief product officer Voyado.
Mathijs Ruigrok, sales director bij Voyado Nederland, voegt hieraan toe: ‘Ik ben enorm enthousiast over de lancering van Bonnie. Dit is een game-changer die retailers in staat stelt om klantgedrag beter te voorspellen en hierop te reageren met ongekende precisie.’