Een ultieme reizigerservaring op Brussels Airport
Brussels Airport Company en partner iO delen een missie om de 22,2 miljoen jaarlijkse reizigers van de luchthaven van de Belgische hoofdstad een ongeëvenaarde reiservaring te bezorgen. Een nieuwe app, die reizigers naadloos van thuis tot aan de gate gidst, moet daarvoor gaan zorgen.
Brussels Airport Company streeft ernaar om zijn luchthavengebruikers een uitzonderlijke klantbeleving te geven – van het voorbereiden van de reis tot het opstijgen. Daartoe vernieuwde Brussels Airport Company recent zijn app - in nauwe samenwerking met iO.
Jaarlijks verwelkomt de Belgische nationale luchthaven bijna 22,2 miljoen passagiers die naar 220 bestemmingen wereldwijd reizen met 72 luchtvaartmaatschappijen. Om alle zakenreizigers én vakantiegangers vlot naar en van hun gate te begeleiden en hen onderweg te laten genieten van wat de luchthaven te bieden heeft, breidt Brussels Airport Company zijn digitale ecosysteem uit.
'We hadden in maart van dit jaar maar één doel voor ogen: reizigers voor de zomer een app geven die hen zorgeloos vakantie- en vliegplezier biedt', vertelt Stijn Bonjean, projectleider bij iO. 'Niet alleen vandaag, maar ook morgen. We zorgen er dus voor dat de app vlot opgeschaald en uitgebreid kan worden naargelang reizigers meer functies verwachten of nodig hebben.'
De nieuwe app assisteert reizigers die van en naar Brussels Airport vliegen in realtime. Ze hebben zicht op wat er reilt en zeilt in de luchthaven en krijgen alle laatste informatie over hun vlucht à la minute door. Zo kunnen ze vluchtdetails opzoeken, mogelijke verkeersproblemen van en naar de luchthaven checken, incheckbalies en gate-locaties opzoeken, informatie vinden over lounges, restaurants en actuele promoties in de luchthavenshops én gebruikmaken van een handige travel planner, die hen stap voor stap begeleidt. Functies en informatie in de app zullen in de nabije toekomst verder worden uitgebreid en gefinetuned.