AI-oplossing voor verbeterde gesprekken in contactcenters
Jabra heeft ClearSpeech aangekondigd, een AI-gedreven oplossing om achtergrondgeluiden tijdens gesprekken te verminderen. Deze technologie is ontworpen om spraak op telefoongesprekken te verbeteren en gebruikers te helpen zich beter te concentreren op de inhoud van het gesprek.
ClearSpeech richt zich specifiek op professionals, zoals medewerkers van contactcenters, waar ruisvrije communicatie van cruciaal belang is. Het AI-algoritme is in staat om achtergrondgeluiden, zoals verkeer of muziek, effectief te filteren en spraakhelderheid te verbeteren, wat resulteert in een verhoogde gesprekskwaliteit aan beide zijden van de lijn. Dit vermindert niet alleen de cognitieve belasting voor medewerkers, maar verkort ook de gemiddelde gesprekstijd en vergroot de klanttevredenheid.
Uit onderzoek van Jabra blijkt dat achtergrondgeluid bij maar liefst 76% van de gesprekken een negatieve invloed heeft op de interactie. Daarnaast meldt 69% van de medewerkers dat deze ruis een negatieve impact heeft op hun welzijn en werkplezier. ClearSpeech pakt deze problemen aan door ongewenste geluiden weg te filteren, wat de werkomstandigheden van medewerkers verbetert en de kans op herhalingen in gesprekken vermindert.
'De kwaliteit van een gesprek is slechts zo goed als zijn zwakste schakel', stelt Anders Hvelplund, SVP Headsets BU Enterprise bij Jabra. 'Als de andere kant van de lijn zich in een lawaaierige omgeving bevindt, beïnvloedt dat onvermijdelijk de communicatie. Met ClearSpeech willen we dat probleem oplossen en medewerkers de controle geven over hun gesprekskwaliteit.'
Jabra ClearSpeech is per direct beschikbaar als gratis upgrade voor alle gebruikers van Engage AI en werkt met elk Jabra-headsetmodel.