Klachtenregen Sapph: vertragingen en slechte klantenservice
Consumentenprogramma Radar heeft de afgelopen weken opvallend veel klachten ontvangen over lingeriemerk Sapph. Klanten melden dat hun bestellingen niet geleverd worden en dat contact met de klantenservice onmogelijk lijkt. Wat is er aan de hand?
Een klant vertelt aan Radar: Ruim een maand geleden heb ik twee bh’s besteld, maar ik heb nog steeds niets ontvangen. Het is onmogelijk om contact te krijgen, zowel via mail, telefoon als sociale media.' Ook anderen delen hun frustraties. 'Mijn bestelde lingeriesetjes zijn niet geleverd en via het 06-nummer van het bedrijf krijg ik direct de melding dat de voicemail vol zit. Op Facebook staan talloze berichten van mensen die hetzelfde probleem ervaren.'
Op Trustpilot scoort Sapph momenteel drie van de vijf sterren, maar recente recensies zijn overwegend negatief. Klanten klagen massaal over niet-geleverde bestellingen en slechte bereikbaarheid van de klantenservice.
Radar nam contact op met Sapph voor een reactie. Het bedrijf geeft aan dat veel klachten voortkomen uit misverstanden rond pre-orders. 'Bij een groot deel van de orders gaat het om pre-orders, die pas in september of oktober geleverd zouden worden. Dit staat duidelijk aangegeven bij de producten, maar wordt soms over het hoofd gezien door klanten.'
Daarnaast meldt het lingeriemerk dat een deel van de collectie vertraging heeft opgelopen door logistieke problemen in het Midden-Oosten. 'Ons vervoer vanuit Indonesië heeft vertraging opgelopen, maar de goederen zijn inmiddels in Rotterdam aangekomen. De leveringen zullen op korte termijn plaatsvinden.'
Om het ongemak te verzachten, biedt Sapph een kortingsvoucher aan voor de volgende bestelling en de mogelijkheid om een bestelling te annuleren en een volledige terugbetaling te ontvangen. Het bedrijf verzekert dat de situatie snel zal worden opgelost.