Topic: Strategie
De connected car als symbiose tussen mens en machine
  • 12 december 2017
  • Redactie

De connected car als symbiose tussen mens en machine

De automobielindustrie vernieuwt continu. Zelfrijdende auto’s spreken het meest tot de verbeelding, maar veel bereikbaarder is de auto die ons via de cloud verbindt met de wereld om ons heen. Wat staat ons als automobilisten te wachten en hoe kunnen we daar zo veilig mogelijk mee omgaan? CustomerFirst sprak onlangs met Geert-Jan Kruijff, director Technical Product Management bij Nuance Mobility, over de toekomst van de connected car.

RobotFirst #10 - Gespreksstarters
  • 28 november 2017
  • Redactie

RobotFirst #10 - Gespreksstarters

‘Conversational design’, ‘virtual assistants’, ‘voice user interfaces’ (VUI); het zijn mooie termen waarmee Silicon Valley ons wil overtuigen van de volgende technologische trend. Maar hoeveel praten we eigenlijk tegen onze digitale apparaten? Wat kunnen we verwachten van de opkomst van spraakinterfaces? En hoe kunnen we er zelf mee aan de slag? Ik verklap alvast een belangrijk onderdeel dat antwoord geeft op deze vragen: bij spraakinterfaces lijkt alles te draaien om taken.

BrainFirst #7 - Waarom het klantperspectief leidend moet zijn
  • 22 november 2017
  • Redactie

BrainFirst #7 - Waarom het klantperspectief leidend moet zijn

Weten wat er in andermans bovenkamer omgaat, dat willen we allemaal wel. Immers, dan weet je ook iemands beweegredenen en kun je daar vervolgens op inspelen. Hoe utopisch het doorgronden van de psyche van de mens wellicht ook klinkt, er zijn wel degelijk ‘slimmigheidjes’ toe te passen. Om meer inzicht te krijgen in de werking van het brein in relatie tot (klant)gedrag, verzorgen verschillende neuro-experts op deze plek een minicollege. Ditmaal de hersenspinsels van Roeland Dietvorst, scientific director Alpha.One.

Klantreis leidend voor modebedrijven
  • 08 november 2017
  • Redactie

Klantreis leidend voor modebedrijven

Als er één supplychain bekend staat om zijn snelle aanpassing aan een nieuwe werkelijkheid, dan is het wel die van de mode. Nog niet zo lang geleden voerden winkels twee collecties per jaar, met in het voor- en najaar nog wat aanvullingen op het gebied van ‘in between seasons’. Die tijd is voorbij. Collecties wisselen snel, winkels worden steeds vaker bevoorraad. Maar om te overleven zullen zowel de grote modemerken als de retailers de tot nu toe aanbodgestuurde keten moeten omdraaien. Een kijkje achter de schermen met supplychainspecialist Frank Huele.

Customer Delight als strategie voor winst en groei
  • 07 november 2017
  • Redactie

Customer Delight als strategie voor winst en groei

Na een voetbalwedstrijd vond een klant van Lexus zijn auto terug op betonblokken. Hij belde de Lexus-verkoper. Het toeval wilde dat er een wagen in de showroom stond met dezelfde specifieke wielen. De verkoper schroefde de wielen eraf en bracht ze naar de klant. Die reed blij naar huis. En toen? Toen vertelde hij erover, aan zijn vrouw en kinderen en aan collega’s op kantoor. Ook twitterde erover en postte een bericht op Facebook. Naar de dealer stuurde hij nog een bedankmail. Al zijn volgende wagens bestelde hij bij Lexus. Net als zijn vrouw. Deze klant had Customer Delight ervaren: het voortdurend enthousiasme dat een klant voelt voor een organisatie.

Maarten Vader (GGN): 'Maak het werk van je medewerkers zo makkelijk mogelijk'
  • 07 november 2017
  • Redactie

Maarten Vader (GGN): 'Maak het werk van je medewerkers zo makkelijk mogelijk'

De titel Contactcentermanager van het Jaar 2017 is geclaimd. Met souplesse bereikte de nieuwbakken eigenaar hiervan de groep van elf genomineerden. Vervolgens, in de halve finale, trok hij samen met vijf andere mannen een eindsprintje door de andere genomineerden - 3 heren, 2 dames - vakkundig de hielen te tonen. Maar, zoals Henny Huisman al zei: ‘Er kan er maar één de winnaar zijn’. En dat is Maarten Vader, manager van het contactcenter van incassobureau GGN.

WYSIWYG
  • 25 oktober 2017
  • Paul Iske

WYSIWYG

Op veel momenten in ons leven worden we geconfronteerd met verpakkingen. Vrijwel alles wat we kopen wordt beschermd en/of aangeprezen door één of meerdere omhulsels. Zo’n verpakking kan diverse functies hebben. De meest voor de hand liggende is het bij elkaar houden van wat we kopen, zoals een pak suiker of een fles frisdrank. Daarnaast speelt de verpakking een rol bij bescherming bij transport. Maar er zijn ook minder directe, maar zeer waardevolle toepassingen, zoals marketing.

Managementhypes - Is vernieuwing altijd vooruitgang?
  • 20 oktober 2017
  • Remko Amesz

Managementhypes - Is vernieuwing altijd vooruitgang?

Net als bij hypes over voedsel, zijn er ook hypes in management. Het lijkt soms dat wanneer organisaties er niet direct in meegaan, ze ouderwets lijken. Vernieuwing is namelijk vooruitgang, toch? Een gezonde dosis scepsis is daarentegen absoluut op z'n plaats in de confrontatie met de nieuwste hype. Een verantwoordelijke manager loopt uiteraard niet zomaar achter iedere modegril aan. Anderzijds wil niemand zomaar een goede innovatie tegenhouden. Hoe ga jij hiermee om?


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven