KSF Congres: ‘Heb geduld met je werknemers’
In het Gooiland Hotel in Hilversum vond het jaarlijkse congres plaats. Voor en door de klantencontactbranche, zoals directeur Roel Masselink op het podium meermaals benadrukte.
In de plenaire zaal gaf Ronald Nieuwenhuis een kijkje in de keuken van KPN. Hij is daar Manager Inclusiviteit en Sociaal ondernemen en vertelde over de uitdagingen van de sector om de werkvloer, mede ingegeven door het grote personeelstekort, inclusiever te maken. Hoogtepunt was toen Naomi van der Heijden, ingestroomd bij KPN via de route voor mensen met een arbeidsbeperking, de werkgevers opriep geduld te hebben met zijn werknemers, zeker met die van een rugzakje.
Sonja Stalfoort zette de kritische toon door. Zij hoort uit de sector dat niemand ‘tijd heeft’. De CEO moet meer op de werkvloer zijn, de manager moet de telefoon opnemen. Neem de tijd om de feedback van de klant te verwerken. Zij geven gouden informatie.
Het panel van de dag (zie: hoofdfoto) bestaande uit Deliane Schimmel (Florius/CCMA Manager of the Year), Jan van der Weijden (Cvision), Inke Lunenberg (VANAD Engage), Eveline Erkelens (Bright6) en Roderik Mol (CNV Vakmensen) riep op tot regelruimte van de werknemers. Geef ze vertrouwen, zo stelde Schimmel. Mol en Van der Weijden voegden daar aan toe dat dat ook in de beloning van het werk terug te zien moet zijn. Het imago wordt er dan beter, zo stelde ook Lunenberg.
En zo schoof de grote groep na wat break-out sessies door naar het walking diner met live muziek, waarna ongetwijfeld de key take-outs nog nagalmden in de hoofden. ‘Heb geduld met je werknemer en geef ze vertrouwen!’
Foto: Live Magazines (www.verslagvandedag.nl)