Beeckestijn start opleiding omtrent klantinzichten
Beeckestijn Business School introduceert nieuwe opleidingen op het gebied van customer insights, Big Data en market intelligence. Er is een opleiding op postdoctoraal niveau en een post-HBO leertraject. Laatstgenoemde is ontwikkeld in samenspraak met NIMA.
Met deze nieuwe opleidingen stelt de aanbieder in te spelen op de grote behoefte aan ‘professionals en managers die op relevante wijze kan omgaan met de snelgroeiende hoeveelheid klantdata’. Zeker nu er sprake is van een stortvloed aan data-ontwikkeling (Big Data, red.) hecht de markt steeds meer waarde aan klant- en marktinformatie, aldus Beeckestijn. ‘Customer Insight Management is het proces om te weten wat de klant wil; de competentie om sneller te leren wat de klant wil dan je concurrent. Klantinzichten staan dan ook steeds vaker centraal bij strategische, tactische en operationele beslissingen van ondernemingen.’
Concreet duurt de opleiding NIMA Customer Insight Management ongeveer vier maanden en omvat het 18 colleges. Dit post-HBO traject is vooral bedoeld als strategisch-praktische opleiding voor zij die bezig zijn met klantinzichten en de analyse van data. Ook de MOA (Marktonderzoek Associatie) is hier nauw bij betrokken.
De opleiding Customer Insight & Marketing Intelligence duurt net zo lang en benadert het nieuwe vakgebied op postdoctoraal niveau. De nadruk ligt daarbij sterk op het managen van customer insights: hoe verkrijg je wat om de juiste strategische beslissingen te kunnen nemen? Beeckestijn ontwikkelde dit leertraject mede met Egbert Jan van Bel en Frans Appels.