Organisatorische silo’s belemmeren customer care

Organisatorische silo's belemmeren customer care
  • 27 februari 2014
  • Redactie

‘De grootste bedreiging voor superieure klantenservice en –ervaringen ligt in de organisatorische silostructuren en de gefragmenteerde kennis’, legt Lyn Cantor, president Tektronix Communications, de vinger op de zere plek van veel telecomaanbieders. In opdracht van genoemd bedrijf onderzocht Ovum de klantperceptie ten aanzien van customer service en churn van providers.

Uit de enquête, die gehouden is onder 3.500 consumenten uit het Verenigd Koninkrijk, Turkije, Indonesië, India, Zuid-Afrika, Australië en de Verenigde Staten, wordt duidelijk dat een derde van alle respondenten ‘gebrekkige klantenservice’ noemen als de belangrijkste vertrekreden. Andere gewichtige factoren die mobiele serviceproviders klanten kunnen kosten, zijn de bekwaamheid van contactcentermedewerkers en de snelheid waarmee problemen worden opgelost. 

In reactie op de resultaten adviseert Cantor telecomaanbieders de beschikbare datate combineren met applicaties die een link leggen tussen het eigen netwerk en de klantcontorganisatie. ‘Op die manier versnel je de identificatie van klanten en het oplossen van problemen’, meent hij. In zijn optiek moeten bedrijven zich realiseren dat klantverwachtingen aan veranderingen onderhevig zijn en dat zij daarom voortdurend moeten weten wat de klantbehoeften zijn. ‘Wapen je customer care team real-time met de prestatiegegevens uit het netwerk, zodat snelle en efficiënte klantdialogen gevoerd kunnen worden.’

comments powered by Disqus