Klantenserviceapp Casengo ontvangt € 1,5 miljoen
Onder leiding van venture capitalist henQ steekt een groep investeerders € 1,5 miljoen in Casengo, de Nederlandse bouwer van een klantenserviceapp voor webwinkels en kleine ondernemingen. ‘Customer service is een enorme groeimarkt.’
Herman Hintzen, managing partner van henQ, constateert dat het vasthouden van bestaande klanten minstens even belangrijk wordt als het binnenhalen van nieuwe klanten. ‘Customer service is een enorme groeimarkt en Casengo speelt daar mooi op in. De applicatie is door een ervaren team van de grond af gebouwd als internationaal, meertalig platform. Daardoor hebben zij een streepje voor ten opzichte van de – voornamelijk Amerikaanse – concurrenten.’
Sinds de lancering eind december 2012 wordt de Casengo-applicatie, die is uitgerust met eenvoudige contactmogelijkheden via live chat, social media en e-mail, nu gebruikt door ruim 2.300 bedrijven wereldwijd. De jonge kapitaalinjectie moet de Nederlandse ontwikkelaar helpen in het streven de nummer één van Europa te worden in dit specifieke segment. Te beginnen in Duitsland, waar mede-oprichter Floris van der Veen de kans op succes momenteel het grootst acht.