Frank Rademakers wint CC Manager Award 2014

Frank Rademakers wint CC Manager Award 2014
  • 3 juni 2014
  • Redactie

Frank Rademakers, manager Klantcontactorganisatie PGGM, is uitgeroepen tot Contactcentermanager van het Jaar 2014. De prijs werd zojuist op de ss Rotterdam voor de 15e keer uitgereikt.

Volgens de vakjury is de ideale manager iemand die klanten en medewerkers prioriteit geeft, verbetersuggesties van klanten en medewerkers in de praktijk introduceert en kwaliteit prevaleert boven inspanning. De winnaar is tevens een persoon met een duidelijke visie, die bruggen kan slaan tussen de andere afdelingen in de organisatie zoals; marketing, commercie, IT en HRM. Bij de uitreiking gaven de juryleden aan onder de indruk te zijn van de duidelijke en gestructureerde richting die Rademakers heeft gekozen en waarmaakt. Daarmee voldoet hij aan het profiel van de winnaar.

Klantreis
‘Frank verdiept zich in de belevingswereld van de klant. Dit weet hij zo te vertalen dat medewerkers weten welke communicatiestijl past bij de klant met wie zij contact hebben’, licht juryvoorzitter Simone van den Berge, toe. ‘In de context van een pensioenfonds, landelijke regelgeving, een slecht imago en geen keuzevrijheid voor klanten, snapt Frank heel goed dat het draait om dienstverlening en het vermogen in te spelen op de reis die de klant doormaakt en de klant daarmee te helpen. Het mooiste resultaat is dat klanten nog net zo tevreden zijn, maar dat er 12% kostenverlaging is gerealiseerd.’

In totaal waren elf genomineerden in de running voor de CC Manager 2014: Frank Rademakers (PGGM), Bernard Steenbergen (Nuon), Annemarie Lagerweij (AllSecur), Ben Katgerman ( Interpolis), Arja Boele (De Lotto), Ton-Willem Beerens (UPC), Angelique Beuns (Equipe Zorgbedrijven), Elmar Stoelinga (Zorg & Zekerheid), Anita Boschman (Xerox), Klaas van der Bij (Allianz Global Assistance NL) en Hans van ’t Hoff (Unilever-HGS).

comments powered by Disqus