InShared lanceert digitale schadehulp
Met de invoering van de digitale schadehulp vereenvoudigt InShared het claimproces. Naar eigen zeggen ‘als eerste verzekeraar ter wereld’ stelt het bedrijf klanten in staat eenvoudige schadeclaims van begin tot eind zelf digitaal af te handelen. Het gaat om circa zestig procent van de schadegevallen.
‘Sneller, makkelijker en volledig transparant’ zijn termen die van toepassing zijn op het nieuwe schade-afhandelingsproces. ‘Hiermee maken we een eind aan de ergernissen van consumenten bij het indienen van schadeclaims’, beweert Felix Tenniglo, directeur InShared. Daarnaast verwacht de organisatie met deze digitaliseringslag aanzienlijk te kunnen besparen op de schadekosten. Voor het gros van de gevallen is automatisering volgens de online schadeverzekeraar prima te realiseren. Bij de meer complexere schades blijft menselijke begeleiding en ondersteuning van toepassing.
Persoonlijke support
De eerste tests hebben naar verluidt positieve reacties opgeleverd. ‘Hoewel het voor sommigen even wennen is, zijn de grote ergernissen die horen bij de afhandeling van schades nu verleden tijd. Alleen in zeer complexe gevallen waarbij er bijvoorbeeld sprake is van letselschade of brand, blijft persoonlijke ondersteuning een must’, benadrukt Tenniglo.
Op het KSF Jaarcongres eind vorig jaar deed Herbert Samson van InShared al een voorzetje op de komst van de digitale schadehulp. Hij gaf toen te kennen dat binnen drie jaar zo’n 90 procent van alle verzekeringen via internet zal worden afgerond. Mobiel wordt daarbij de standaard. ‘Verkopen zonder te verkopen is de toekomst.’