Servicemedewerkers Telegraaf ontvangen certificaat

Servicemedewerkers Telegraaf ontvangen certificaat
  • 17 juni 2014
  • Redactie

De Klantenservice Federatie heeft in Amsterdam de eerste Branchecertificaten uitgereikt aan klantcontactmedewerkers van De Telegraaf. ‘Met dit certificaat geven we een nieuwe impuls aan de kwaliteit van klantcontact’, aldus KSF-directeur Geeske te Gussinklo.

De KSF-commissie ontwikkeling & certificering, bestaande uit verschillende vertegen woordigers van het vakgebied klantcontact (telecom, uitgeverij, facilitairen, enz), ontwikkelde het nieuwe branchecertificaat. Ook DDMA en de Stichting Reclame Code hebben een aandeel gehad in de totstandkoming hiervan. Het getuigschrift is samengesteld voor klantenservicemedewerkers ‘om hen een aantoonbare basis te bieden op het vlak van klantvriendelijkheid, communicatiedeskundigheid en oplossingsgerichtheid’. Middels een online en een praktijktoets wordt zowel de theoretische kennis van agents als de uitvoering hiervan getoetst. Zij die over een certificaat beschikken, borgen hun eigen kwaliteit en tonen aan de basisvaardigheden te beheersen.

Visitekaartje
De primeur is nu voor De Telegraaf, waar de eerste groep het branchecertificaat in de wacht sleepte. Kwaliteitsmanager Judith van Paridon is trots: ‘De medewerkers van de Abonneeservice voelen zich echt  het visitekaartje van De Telegraaf en werken bij ieder contact intensief aan de klantrelatie. Door contact met KSF-gecertificeerde medewerkers garanderen we onze abonnees deze zo belangrijke  kwaliteit.’ Volgens haar zullen op korte termijn andere groepen volgen bij de uitgeverij.

Te Gussinklo gaf bij de uitreiking te kennen met dit certificaat een nieuwe impuls aan de kwaliteit van klantcontact te willen geven. ‘Het KSF branchecertificaat geeft medewerkers en organisaties de verdiende erkenning voor het vak.’ De genoemde commissie werkt reeds aan een vervolgcertificering. Klik hier voor meer informatie.

comments powered by Disqus