Nieuwkomer in de markt: Outsourced Sales

Nieuwkomer in de markt: Outsourced Sales
  • 26 juni 2014
  • Redactie

Rik van Viegen en Marieke Fransen, voorheen werkzaam bij het failliet verklaarde KSi Telesales, hebben samen een nieuw b2b-salescenter opgericht: Outsourced Sales. De partners beschikken over ruime klantcontactervaring en voeren onder meer projecten uit op het vlak van pre-sales en leadgeneratie.

Na het faillissement van KSi Telesales begin april dit jaar besloot het tweetal dat het ook ‘anders’ kan. Dat gevoel resulteerde in de oprichting van hun eigen onderneming. Outsourced voert op dit moment opdrachten uit voor een hardwarefabrikant, een pr-bureau, een klantonderzoeksbureau en een bedrijf dat actief is in loyaliteitsacties. ‘Dat kunnen projecten zijn voor 4 uur in de week, 10 uur of 40 uur. We zijn zo flexibel als de pest’, lacht Van Viegen, gevraagd naar de usp van Outsourced Sales. Aansluitend merkt de managing partner op dat het duo niet voor snelheid gaat, maar voor kwaliteit. Ze willen echt een verlengstuk zijn, een relatie aangaan met de klant. ‘Wij gaan in de huid van de opdrachtgever zitten.’

Mede-eigenaar Fransen is het creatieve brein binnen Outsourced. Zij vervulde afgelopen jaren salesfuncties, onder meer bij Sypro Media Group, en heeft naar eigen zeggen een aantoonbaar trackrecord wanneer het gaat om resultaat. Fransen is gespecialiseerd in projectmanagement en ICT-relatiebeheer.

BMNR
Van Viegen deed langer geleden in het buitenland reeds ervaring op in het opzetten en runnen van een bedrijf (Curabel Telemarketing Services, red.). Zijn tijd bij dit facilitaire contactcenter duurde korter dan gepland. ‘In die periode werd ook daar het Bel-me-niet register verplicht gesteld. Als gevolg daarvan wilden opdrachtgevers afwachten om te kijken hoe dat zou verlopen en dat heeft zo zijn uitwerking gehad’, blikt de ondernemer desgevraagd terug.

Telemarketingactiviteiten behoren in ieder geval niet tot het portfolio van Outsourced. De focus van de nieuwkomer in de Nederlandse klantcontactsector ligt op organisaties in de ICT-hoek, corporate bedrijven en uitgeverijen. Ook contactcenters die in de maag zitten met projecten, kunnen bij de partners aankloppen. Zij kunnen contactcenters naar eigen zeggen helpen ‘op stoom te komen’, door een solide basis neer te zetten en de operatie te structureren. ‘Wij verbinden, adviseren, trainen en rapporteren.’

comments powered by Disqus