App Domino’s voorzien van spraakherkenning
Domino’s voorziet zijn app van spraakherkenningsoftware van Nuance Communications. De technologie maakt het mog elijk voor klanten hun bestelling in te spreken, waarna ‘Dom’ de order verwerkt.
Veertig procent van de online bestellingen van de pizzaketen verloopt op dit moment via een mobiel platform. ‘De stemondersteuning moet ervoor zorgen dat deze order nog makkelijker geplaatst worden en dat het aantal impulstoevoegingen aan een bestelling toeneemt’, verklaart een woordvoerder van Domino’s. Vooralsnog reageert Dom, die nog niet op de markt is, enkel op de Engelse taal.
‘Er komt een dag dat typen op een keyboard of mobile devices tot het verleden behoort’, verwacht Patrick Doyle, ceo van de Amerikaanse pizzaketen met ruim 10.000 vestigingen wereldwijd. ‘Wij willen de technologische ervaring daarom voortdurend verbeteren.’ In 2008 was Domino’s er ook vroeg bij met de mogelijkheid om online te bestellen en met de lancering van zijn eerste app in 2011.