Darty introduceert fysieke serviceknop
De Franse elektronicaketen Darty heeft een opvallende nieuwe klantcontactoplossing op de markt gebracht: Le Bouton Darty. Klanten die deze fysieke serviceknop indrukken, worden binnen 1 minuut gebeld door een klantenservicemedewerker. Ook ’s avonds en in het weekeinde.
Darty kwam op het idee wegens de behoefte om zijn aftersales beter te organiseren, schrijft Twinkle, zusterblad van CustomerFirst. Eén druk op knop voorkomt een wachtrij en het kost minder tijd dan bijvoorbeeld een terugbelverzoek indienen met behulp van de smartphone. Er hangt wel een prijskaartje aan dit nieuwe concept: het apparaat zelf kost € 25 en een abonnement op de snelle klantcontactservice kost € 3 per maand. Franse media plaatsen reeds hun vraagtekens bij Le Bouton Darty, met als argument dat de reguliere telefonische klan tenservice van de elektronicaketen gratis is.
Klanten kunnen de magnetische button, die zowel werkt via Wi-Fi als bluetooth, desgewenst op hun koelkast plakken. Gebruikers kunnen 24/7 met vragen terecht, ook over producten die niet bij Darty zijn gekocht. Tevens krijgen zij dankzij de service voorrang bij spoedreparaties. Klik hier om te zien hoe de Franse serviceknop werkt.