HTM-directeur duikt in de customer journey

HTM-directeur duikt in de customer journey
  • 26 november 2014
  • Redactie

Jaap Bierman, sinds 1 april dit jaar directeur van het Haagse vervoersbedrijf HTM, neemt sinds kort rijlessen om zijn grootrijbewijs te halen. Hij doet dit om alle facetten van zijn bedrijf te leren kennen en in de praktijk te ervaren wat zijn personeel en reizigers dagelijks meemaken.

Als Bierman slaagt voor zijn rijbewijs zal hij incidenteel een dienst rijden op één van de buslijnen van HTM. ‘Ik denk dat het belangrijk is dat je als directeur weet waar je het over hebt en weet wat reizigers belangrijk vinden. Ook moet je op de hoogte zijn van wat je collega’s te verduren hebben als ze hun werk doen.’ Mocht zijn nieuwe bijbaan bevallen, dan is de ‘klantreisdirecteur’ voornemens om ook lessen te nemen voor het besturen van de tram en Randstadrail.

Op Facebook reageren mensen overwegend enthousiast op het plan van Bierman. ‘Zo hoort het. Beter dan al die vergaderende managers!’, zegt ene Ton bijvoorbeeld. An schrijft het een goed initiatief te vinden omdat de directeur op deze manier zijn personeel beter kan begrijpen, terwijl Paulus vindt dat alle leidinggevenden zoiets zouden moeten doen om te leren wat er leeft op de werkvloer.

comments powered by Disqus