Helpshift uitgeroepen tot CRM Idol 2014
Helpshift, een Amerikaanse ontwikkelaar van een mobile customer service platform, is in het bezit van de titel CRM Idol 2014. Dat is gisteravond bekendgemaakt. Andere finalisten waren Really Simple Systems, SalesLoft en WalkMe.
Makers van mobiele apps kunnen door middel van Helpshift klantondersteuning integreren in hun mobiele oplossingen. Het betreffende platform biedt gebruikers onder meer opties als in-app communicatie via chat, klanttevredenheidenquêtes, meertalige support en webondersteuning via het cms-systeem, widgets en e-mail bijvoorbeeld. Bedrijven als Flipboard en Wordpress maken voor hun apps reeds gebruik van de software van Helpshift. Volgens de jury is het bedrijf de terechte winnaar van de jaarlijkse CRM Idol-verkiezing aangezien het bieden van klantenservicefunctionaliteit voor mobiele apps van bedrijven nog een niche is. De verwachting is dat dit een grote vlucht gaat nemen, aldus de experts. Zij zien veel kansen hiervoor als gevolg van Internet of Things, wearables en spraakcommando’s.
Dankzij de finaleplek van WalkMe had de competitie ook nog een Nederlands tintje: anderhalf jaar terug introduceerde brightONE (indertijd nog onder de naam Tieto, red.) deze online selfserviceoplossing in ons land. Ook al is de titel CRM Idol 2014 nu aan de neus van WalkMe voorbij gegaan, recent verzilverde het bedrijf wel nog de Contact Center Technology Award van het Amerikaanse Customer Magazine.