Klantenservice Ben overgeheveld naar T-Mobile
De operationele aansturing van telefonie-aanbieder Ben, zoals klantenservice, wordt overgeheveld naar moederbedrijf T-Mobile. ‘Tientallen’ contactcentermedewerkers komen daardoor op een andere locatie te werken vanaf 2015, aldus woordvoerder Eric Dekker aan CustomerFirst.
‘Eind vorig jaar is Online.nl verkocht, afgelopen zomer volgde Simpel en nu gaan we ook afscheid nemen van MTV Mobile. Deze aangepaste merkstrategie heeft tot gevolg dat T-Mobile ons ‘premium brand’ wordt. Ben hangt daaronder voor het bedienen van het lagere prijssegment van de markt’, vertelt Dekker. Op dit moment zit de mobiele telefonie-aanbieder nog gevestigd in Amsterdam, maar daar gaat snel verandering in komen. ‘Klantenservice, IT-systemen, supply chain: in principe wordt alles fysiek naar het hoofdkantoor van T-Mobile in Den Haag verplaatst.’
De tientallen medewerkers van Ben worden verdeeld over de organisatie. Een deel kan terecht op de vestiging van het telecombedrijf in Arnhem of bij outsourcepartijen, anderen worden in staat gesteld om thuis te werken.